Terapeuci
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje fachowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
Placówka
Czytelnia dla dorosłych - wypożyczenie krótkoterminowe
(7)
Wypożyczalnia dla dzieci
(1)
Autor
Arentewicz Joanna
(2)
Preissmann Christine (1970- )
(2)
Bentkowska Dorota
(1)
Field Elizabeth Ives
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Janicka Iwona
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumacz)
(1)
Kobylarczyk-Kaczmarek Magdalena
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Panasiuk Maria (1949- )
(1)
Patyk Katarzyna
(1)
Pelc Maria
(1)
Pontis Marco
(1)
Socha Izabela
(1)
Szewczyk Andrzej (tłumacz)
(1)
Węglarz Joanna (psycholog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Dzieci
(7127)
6-8 lat
(4548)
9-13 lat
(3516)
Młodzież
(3301)
0-5 lat
(3123)
Terapeuci
(8)
Dorośli
(3098)
14-17 lat
(2643)
18+
(666)
Rodzice
(228)
Szkoły wyższe
(177)
Szkoły podstawowe
(171)
Nauczyciele
(128)
Szkoły ponadpodstawowe
(81)
Logopedzi
(66)
Szkoły średnie
(51)
Nauczanie początkowe
(45)
Menedżerowie
(43)
Przedsiębiorcy
(30)
Szkoły ponadgimnazjalne
(27)
Psycholodzy
(25)
Studenci
(24)
Przedszkola
(23)
Klasa 1.
(22)
Prawnicy
(21)
Pedagodzy
(20)
Klasa 5.
(18)
Klasa 2.
(17)
Klasa 3.
(17)
Klasa 4.
(16)
Urzędnicy
(16)
Klasa 6.
(15)
Klasa 8.
(15)
Księgowi
(14)
Terapeuci zajęciowi
(14)
Adwokaci
(13)
Gimnazja
(13)
Psychoterapeuci
(13)
Radcy prawni
(13)
Informatycy
(12)
Pracownicy naukowi
(12)
Lekarze
(11)
Nauczyciele przedszkoli
(10)
Sędziowie
(10)
Programiści
(9)
Kobieta
(8)
Inżynierowie
(7)
Klasa 7.
(7)
Licea
(7)
Nauczyciele akademiccy
(6)
Nauczyciele nauczania początkowego
(6)
Pedagodzy specjalni
(6)
Pracodawcy
(6)
Pracownicy socjalni
(6)
Specjaliści ds. marketingu
(6)
Biegli rewidenci
(5)
Inwestorzy indywidualni
(5)
Dziewczęta
(4)
Ekonomiści
(4)
Fizjoterapeuci
(4)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(4)
Socjolodzy
(4)
Specjaliści ds. kadr
(4)
Szkoły zawodowe
(4)
18 +
(3)
Analitycy ekonomiczni
(3)
Bibliotekarze
(3)
Chorzy
(3)
Dyrektorzy HR
(3)
Dyrektorzy szkół
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Elektronicy
(3)
Inżynierowie budownictwa
(3)
Kosmetolodzy
(3)
Literatura amerykańska
(3)
Logistycy
(3)
Notariusze
(3)
Pedagodzy szkolni
(3)
Politycy
(3)
Prokuratorzy
(3)
Psycholodzy kliniczni
(3)
Specjaliści ds. public relations
(3)
8-13 lat
(2)
Analitycy bezpieczeństwa
(2)
Aplikanci
(2)
Architekci
(2)
Arteterapeuci
(2)
Budowlani
(2)
Chemicy
(2)
Chłopcy
(2)
Dietetycy
(2)
Doradcy personalni
(2)
Dowódcy
(2)
Dyrektorzy
(2)
Dziennikarze
(2)
Edukatorzy
(2)
Grupa wiekowa 14-17 lat
(2)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(2)
Grupa wiekowa Młodzież
(2)
Handlowcy
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Osoby z zespołem Aspergera
(3)
Zespół Aspergera
(3)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Pomoc psychologiczna
(2)
Samodzielność
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Autismus Deutschland
(1)
Autyzm
(1)
Czynności samoobsługowe (fizjologia)
(1)
Dietsch, Sascha
(1)
Dręczenie
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Echolalia
(1)
Hohlriegel, Nicole
(1)
Hoppe, Marco
(1)
Integracja
(1)
Integracja społeczna
(1)
Internet
(1)
Język minimalny
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Koncentracja
(1)
Myśli natrętne
(1)
Młodzież
(1)
Nowotwór
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Osoby niesamodzielne
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Potraumatyczny wzrost
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzice
(1)
Socjalizacja
(1)
Sterff, Kilian
(1)
Stres
(1)
Stres pourazowy
(1)
Teoria umysłu
(1)
Trauma
(1)
Trauma dziecięca
(1)
Trening umiejętności społecznych
(1)
Wepil, Stefan
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zachowanie
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(5)
Monografia
(3)
Case study (studium przypadku)
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(5)
Edukacja i pedagogika
(4)
Psychologia
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Współczesne czasy są źródłem licznych zagrożeń i kryzysów, związanych z różnego rodzaju wypadkami, kataklizmami, zagrażającymi życiu chorobami, aktami przemocy, a ostatnio także pandemią COVID-19 czy wojną w Ukrainie. Doświadczenie traumy w okresie dzieciństwa czy adolescencji może mieć istotny wpływ na funkcjonowanie jednostki w okresie dorosłości. Zważywszy na fakt coraz większego rozpowszechnienia zdarzeń traumatycznych i pogarszającego się zdrowia psychicznego nastolatków, rośnie zapotrzebowanie na badania w tym obszarze. Można także przewidywać, że wzrośnie liczba młodych osób wymagających profesjonalnej pomocy psychologicznej i psychiatrycznej. Monografia podejmuje niezwykle ważną problematykę, jaką jest doświadczanie traumy przez młodzież, jej konsekwencje i czynniki warunkujące. Monografia jest przeznaczona dla szerokiego grona osób zainteresowanych problematyką traumy, w tym rodziców/opiekunów dzieci i młodzieży po doświadczeniach traumatycznych, profesjonalistów (głównie terapeutów) pracujących z młodzieżą po traumie. Książka będzie także cennym źródłem wiedzy dla studentów psychologii, medycyny, zdrowia publicznego, słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu interwencji kryzysowej i psychotraumatologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych - wypożyczenie krótkoterminowe
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
skontrum
Książka
W koszyku
Autorzy, praktycy z wieloletnim doświadczeniem, omawiają tak istotne formy pomocy i przeciwdziałania społecznej izolacji, jak model Pozytywnego Wspierania Zachowań, trening umiejętności społecznych, tworzenie przyjaznego środowiska sensorycznego czy przełamywanie barier w zakresie integracji społecznej i aktywizacji zawodowej. Programy te są dostosowane do polskich realiów i zostały omówione na przykładzie działalności wybranych polskich organizacji pozarządowych. Szczególną uwagę autorzy zwracają na istotny wkład rozwojowo- wychowawczy środowiska rodzinnego w proces rewalidacji. Omawiają też pojawiające się problemy związane z wartościowaniem, samooceną oraz trudnymi przeżyciami emocjonalnymi. Ksiązka ukazuje różne aspekty funkcjonowania osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w sposób całościowy i komplementarny. Skierowana jest do pracowników ośrodkw specjalistyczno- diagnostycznych, ośrodków rewalidacyjnych i edukacyjnych oraz rodziców. To także inspirujące źródło wiedzy dla studentów takich kierunków jak psychologia, pedagogika, antropologia, socjologia i polityka społeczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych - wypożyczenie krótkoterminowe
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
skontrum
Książka
W koszyku
Wspieranie rozwoju samodzielności - zarówno w zakresie umiejętności samoobsługowych, jak i społecznych - stanowi podstawę działań inkluzywnych oraz gwarancję lepszej jakości życia. Jest to szczególnie ważne dla dzieci, nastolatków i osób dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością złożoną, a zwłaszcza z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Niniejsza książka stanowi wygodną pomoc w przeprowadzeniu takiej interwencji edukacyjnej. Zawiera serię praktycznych list kontrolnych, które ułatwią kształtowanie umiejętności, a także ich obserwację i ocenę postępów. W tomie omówiono blisko 50 umiejętności związanych z trzema sferami: - samodzielność w domu (np. kąpiel pod prysznicem, suszenie włosów, zmywanie naczyń, przygotowywanie kanapek) - samodzielność w szkole (np. pakowanie plecaka, zapisywanie prac domowych w kalendarzu) - samodzielność w pracy i w czasie wolnym (np. wyjście do kina, wypłacanie pieniędzy z bankomatu, korzystanie z poczty elektronicznej). Dzięki temu, że każda z umiejętności została przedstawiona jako sekwencja drobnych, prostych czynności, listy kontrolne ułatwiają naukę i pozwalają opiekunowi udokumentować wykorzystany typ podpowiedzi oraz śledzić postępy na kartach podsumowujących. W dodatku zaproponowano formularze i wzory list kontrolnych do wykorzystania przez opiekunów i terapeutów. Obszerny kolorowy załącznik zawiera karty obrazkowe przedstawiające poszczególne kroki wybranych umiejętności. Jest to pomoc wizualna: karty należy wyciąć i na przykład przykleić w miejscu, gdzie będą najbardziej przydatne podczas wykonywania konkretnych czynności. W książce znajduje się kod do pobrania materiałów dostępnych online. Umożliwiają one dostosowanie nauczanej sekwencji czynności do potrzeb konkretnej osoby.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych - wypożyczenie krótkoterminowe
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
skontrum
Książka
W koszyku
Słyszysz diagnozę: zespół Aspergera. W pierwszej chwili pewnie doznajesz szoku, czujesz strach, masz pustkę w głowie. Jednak zaraz pojawia się milion myśli, wątpliwości, pytań. I to niezależnie od tego, czy diagnoza dotyczy ciebie, twojego dziecka, czy też innej bliskiej ci osoby - nagle uświadamiasz sobie, jak wiele musisz się dowiedzieć. • Co oznacza ta diagnoza? • Jak wygląda życie z zespołem Aspergera? • Czy zespół Aspergera wpływa na budowanie związków partnerskich? • Czy nie uniemożliwia zawarcia trwałych przyjaźni? • Jakie cele zawodowe są realne? • Jakie możliwości pomocy są dostępne? Christine Preißmann doskonale zna ten stan. Jako dotknięta zespołem Aspergera psychoterapeutka wie, jak czują się osoby z tą diagnozą oraz ich bliscy, jakie emocje nimi targają i z jakimi trudnościami muszą się zmierzyć. Dlatego właśnie zachęciła dorosłych z zespołem Aspergera, aby szczerze opowiedzieli o tym, jak wyglądało i jak wygląda obecnie ich życie, co było dla nich najtrudniejsze i jak sobie z tym poradzili. W rozmowach poruszono szereg najistotniejszych problemów dnia codziennego, między innymi dotyczących nauki, pracy, związków, zdrowia, integracji społecznej czy seksualności. Autorce udało się doskonale połączyć praktykę z teorią - wszystkie przedstawione w książce niezwykle inspirujące historie opatrzone zostały jej specjalistycznym komentarzem. Dzięki lekturze dowiesz się nie tylko, co robić, aby życie z zespołem Aspergera było łatwiejsze i pełniejsze, ale również jak wykorzystać pozytywne cechy autyzmu, które często są niesłusznie pomijane i niedoceniane.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych - wypożyczenie krótkoterminowe
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
skontrum
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych - wypożyczenie krótkoterminowe
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
skontrum
Książka
W koszyku
Rodzice w obliczu choroby nowotworowej dziecka / Izabela Socha, Iwona Janicka. - [Wydanie pierwsze]. - Warszawa : PWN, 2024. - 150, [1] strona ; 20 cm.
Diagnoza choroby nowotworowej u dziecka powoduje wiele zmian w życiu małego pacjenta i jego rodziców, rodzeństwa, a nawet dalszych członków rodziny. To, jak radzą sobie rodzice w obliczu trudnej sytuacji, jest niezmiernie ważne, ponieważ decyduje o radzeniu sobie ich chorego dziecka. Negatywne emocje rodziców: lęk, smutek, niepokój – wywołują podobne odczucia u dziecka. Z kolei pozytywne nastawienie do leczenia, nadzieja na wyzdrowienie, wzajemne wsparcie w rodzinie i towarzyszenie dziecku w trudnych chwilach są niezbędne dla jego lepszego samopoczucia w czasie długotrwałej hospitalizacji i uciążliwych zabiegów. Mimo że psychologia systemów rodzinnych wnikliwie odnosi się do wzajemnych zależności i wpływów wszystkich członków rodziny, to jednak badania dotyczące rodziców zmagających się z chorobą nowotworową dziecka i znaczenie jakości ich relacji dla radzenia sobie z trudami leczenia małego pacjenta są słabo eksplorowane na gruncie polskim. Głównym celem monografii była ocena jakości relacji rodziców w procesie zmagania się z chorobą nowotworową dziecka. Izabela Socha i Iwona Janicka w przeprowadzonych badaniach uwzględniły również czynniki, które mogą w sposób pozytywny bądź negatywny wpływać na relację między rodzicami. Mamy nadzieję, że rezultaty uzyskane z badań, zasygnalizowane implikacje związane z ich wykorzystaniem, a także opisane w monografii narzędzia do diagnozowania opiekunów osób chorych i planowania oddziaływań terapeutycznych mogą być pomocne dla psychologów, psychoterapeutów, lekarzy, pielęgniarek i innych specjalistów, którzy opiekują się małym pacjentem i jego rodzicami. Z tekstu Monografia ta jest niezmiernie cennym wkładem do wiedzy odnoszącej się? do psychoonkologii, klinicznej, zdrowia jak i psychologii rodziny. Niewątpliwie praca ta jest pożądana i będzie wartościową pozycją dla specjalistów różnych dziedzin: m.in. psychologów, socjologów, lekarzy, pracowników socjalnych, terapeutów. Z recenzji prof. dr hab. Marioli Bidzan
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych - wypożyczenie krótkoterminowe
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
skontrum
Książka
W koszyku
Książka jest adresowana do specjalistów pracujących z dziećmi w wieku szkolnym i z młodzieżą. Jej celem jest przybliżenie metody pracy, jaką jest TUS, oraz skuteczne przygotowanie czytelników do prowadzenia tego rodzaju treningów zarówno indywidualnie, jak i grupowo. Publikacja stanowi swojego rodzaju drogowskaz, który podpowie specjalistom, jak przygotować się do prowadzenia zajęć, na co zwrócić uwagę i na czym się skupić oraz jak poradzić sobie z sytuacjami trudnymi. Książka składa się z dwóch części - wprowadzenia teoretycznego oraz prawie 100 ćwiczeń praktycznych do wykorzystania podczas treningów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
skontrum
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej