Sylaby
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(17)
Forma i typ
Książki
(17)
Publikacje dydaktyczne
(14)
Proza
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(18)
Placówka
Czytelnia dla dorosłych - wypożyczenie krótkoterminowe
(2)
Wypożyczalnia dla dzieci
(14)
Filia Krępsko
(1)
Filia Mosty
(1)
Autor
Zabdyr Łukasz
(14)
Cieszyńska Jagoda (1955- )
(11)
Cybula Joanna
(10)
Dudzińska Iwona
(4)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(3)
Bednarek Justyna
(1)
Kamińska Barbara (logopeda)
(1)
Kozieł-Nowak Magda
(1)
Milewski Stanisław (1956- )
(1)
Wileczek Anna
(1)
Wysocka Marta (filolog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(17)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(17)
Odbiorca
6-8 lat
(15)
Dzieci
(15)
Nauczanie początkowe
(14)
Nauczyciele
(14)
Rodzice
(14)
Logopedzi
(12)
0-5 lat
(4)
Przedszkola
(4)
Pedagodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(2766)
Przyjaźń
(2419)
Miłość
(2348)
Rodzina
(2144)
Tajemnica
(2069)
Sylaby
(-)
Relacje międzyludzkie
(1465)
Śledztwo i dochodzenie
(1400)
Nastolatki
(1168)
Zabójstwo
(1070)
Magia
(937)
Uczucia
(902)
Rodzeństwo
(861)
Zwierzęta
(861)
Wybory życiowe
(852)
Dziewczęta
(758)
Małżeństwo
(691)
Dzieci
(651)
Sekrety rodzinne
(636)
Uczniowie
(602)
Trudne sytuacje życiowe
(600)
Relacja romantyczna
(586)
Literatura dziecięca polska
(579)
Policjanci
(571)
Życie codzienne
(557)
II wojna światowa (1939-1945)
(554)
Boże Narodzenie
(510)
Osoby zaginione
(489)
Polska
(479)
Podróże
(456)
Przestępczość zorganizowana
(427)
Psy
(419)
Ludzie a zwierzęta
(404)
Niebezpieczeństwo
(403)
Zakochanie
(397)
Zemsta
(395)
Pop
(393)
Uprowadzenie
(390)
Matki i córki
(372)
Koty
(370)
Poszukiwania zaginionych
(362)
Władcy
(356)
Humor
(354)
Chłopcy
(348)
Arystokracja
(343)
Wakacje
(336)
Marzenia
(334)
Żydzi
(334)
Dziadkowie i wnuki
(332)
Prywatni detektywi
(326)
Mężczyzna
(316)
Opowiadanie dziecięce polskie
(316)
Superbohaterowie
(315)
Dziecko
(306)
Ojcowie i córki
(306)
Spisek
(304)
Dziennikarze
(303)
Literatura polska
(302)
Wydawnictwa popularne
(299)
Ludzie bogaci
(297)
Polityka
(297)
Wychowanie w rodzinie
(294)
Zdrada
(291)
Śmierć
(285)
Czarownice i czarownicy
(284)
Wojna
(283)
Samotność
(280)
Opowiadanie dziecięce polskie – 21 w.
(279)
Walka dobra ze złem
(277)
Poezja polska
(271)
Historia
(264)
Kłamstwo
(258)
Wsie
(258)
1901-2000
(253)
Seryjni zabójcy
(252)
Stworzenia fantastyczne
(250)
Władza
(248)
Wydawnictwa dla dzieci
(243)
Krainy i światy fikcyjne
(240)
Szczęście
(240)
Studenci
(237)
Biografie
(236)
Szkoły
(234)
Język polski
(233)
Młodzież
(231)
Opowiadania i nowele
(229)
Pomaganie
(228)
Pisarze
(227)
Walka
(226)
Las
(223)
Literatura dziecięca
(219)
Poezja dziecięca polska
(210)
Kradzież
(207)
Książki dla małych dzieci
(205)
Duchy
(201)
Opieka nad zwierzętami
(197)
Przemoc
(197)
Strach
(196)
Wychowanie
(195)
Trauma
(193)
Dojrzewanie
(192)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Książki dla przedszkolaków
(14)
Opracowanie
(14)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Literatura dla dzieci
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(14)
Językoznawstwo
(2)
17 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Pan Pit i jego kwiatek / Justyna Bednarek ; zilustrowała Magda Kozieł-Nowak. - Warszawa : Harperkids, 2024. - 47, [1] strona, [1] karta tablic : ilustracje ; 19 cm.
(Czytam Sobie. Poziom 2)
Pan Pit jest botanikiem – niestrudzonym poszukiwaczem nowych odmian stokrotek. Przemierza łąki, obserwuje, notuje, fotografuje. Marzą mu się wielkie odkrycia, uznanie i nagrody. Kiedy więc dostrzega niezwykły kwiat, niezmiernie się ekscytuje. Szkopuł w tym, że z kwiatu jest niezły żartowniś! Ratunek nadejdzie z nieoczekiwanej strony.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia Krępsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N (1 egz.)
Filia Mosty
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać : seria logopedyczna / Jagoda Cieszyńska ; 3)
Zgodnie z rozwojem mowy dziecka, jako pierwsze poznaje ono sylaby z literą p. Sylaby otwarte pa, po, pu, pó, pe, pi, py są wskazywane i odczytywane przez prowadzącego. Zadaniem ucznia jest powtarzanie. W trakcie ćwiczeń często zmienia się kolejność eksponowania sylab. Strategia jest identyczna jak w przypadku samogłosek - powtarzanie, rozpoznawanie (rozumienie) i czytanie (nazywanie). Różnicowanie liter jest warunkowane przez różnicowanie przynajmniej jednej opozycji. Dlatego na początek wprowadzone zostały sylaby zbudowane w oparciu o literę p i m. I znów wspólnie powtarzane są sylaby ma, mo, mu, me, mi, my, potem rozpoznawane i nazywane (odczytywane).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N (Kocham Czytać) (1 egz.)
skontrum
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać : seria logopedyczna / Jagoda Cieszyńska ; 4)
Czwarty już zeszyt serii rozpoczyna się od spółgłoski b. Aby ułatwić dziecku zapamiętanie obrazu graficznego spółgłoski b, rysunek przedstawia „nadęte” policzki, jak baloniki i takie same „policzki” litery b. Zasada ta powtarza się także wobec litery l.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N (Kocham Czytać) (1 egz.)
skontrum
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać : seria logopedyczna / Jagoda Cieszyńska ; 5)
Wyrazy zawarte w pomocy zostały posegregowane na 14 grup, analogicznie do porządku zaproponowanego w serii pani prof. Jagody Cieszyńskiej Kocham Czytać. Zeszyt piąty wprowadza litery f i w. Zaczyna się od odczytywania (przez nauczyciela bądź rodzica) dziecku sylab otwartych, kończących się samogłoską. Aby dziecko zapamiętało obraz graficzny głoski f, pokazujemy, że podczas jej wypowiadania górne zęby ,,gryzą” dolną wargę. Zasada powtarza się w stosunku do litery w. Ułożenie zębów jest identyczne, jak podczas wymawiania f, różnica polega jedynie na głośności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N (Kocham Czytać) (1 egz.)
skontrum
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać : seria logopedyczna / Jagoda Cieszyńska ; 6)
Wyrazy zawarte w pomocy zostały posegregowane na 14 grup, analogicznie do porządku zaproponowanego w serii pani prof. Jagody Cieszyńskiej „Kocham Czytać”. Zeszyt szósty wprowadza litery t i d. Dziecko przyzwyczaiło się już do codziennego rytuału czytania i oswoiło z proponowaną metodą odczytywania sylab i całych wyrazów. Nauka czytania słów z literami t oraz d powinna przebiegać zgodnie z zasadami ustalonymi w poprzednich zeszytach serii ,,Kocham Czytać”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N (Kocham Czytać) (1 egz.)
skontrum
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać : seria logopedyczna / Jagoda Cieszyńska ; 7)
Rytuał odczytywania nowych spółgłosek w sylabach i wyrazach jest już dziecku znany, dzięki temu nauka z każdą kolejną książeczką staje się coraz łatwiejsza. Mały czytelnik potrzebuje teraz o wiele mniej czasu na zdobywanie nowych umiejętności. Ważne jest jednak, aby wprowadzać go w świat słowa pisanego poprzez język mówiony. Dlatego staramy się opowiadać o sytuacjach przedstawionych na rysunkach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N (Kocham Czytać) (1 egz.)
skontrum
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać : seria logopedyczna / Jagoda Cieszyńska ; 8)
Oto ósmy już zeszyt z serii Kocham Czytać. Wprowadzane tutaj głoski k i g są często zastępowane przez łatwiejsze do wymówienia t i d. Czytanie sylab zbudowanych z tych spółgłosek jest więc doskonałym ćwiczeniem logopedycznym. Przestrzenność tych liter sprawia wielu dzieciom, będącym u progu nauki czytania, spore kłopoty. Dlatego tak ważne jest połączenie nauki ich odczytywania z przekazem emocjonalnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N (Kocham Czytać) (1 egz.)
skontrum
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać : seria logopedyczna / Jagoda Cieszyńska ; 9)
Wyrazy zawarte w pomocy zostały posegregowane na 14 grup, analogicznie do porządku zaproponowanego w serii pani prof. Jagody Cieszyńskiej „Kocham Czytać”. W dziewiątym zeszycie serii ,,Kocham Czytać” nauka czytania przebiega podobnie jak w poprzednich książeczkach. Czytanie sylab zbudowanych ze spółgłosek j i n nie jest dla dzieci łatwym zadaniem. Litera n jest podobna do m, a j jest lustrzanym odbiciem l. Odczytywanie wyrazów z tymi literami sprawia dzieciom trudność, dlatego tak istotne są informacje przekazywane przez osobę dorosłą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N (Kocham Czytać) (1 egz.)
skontrum
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać : seria logopedyczna / Jagoda Cieszyńska ; 10)
Wyrazy zawarte w pomocy zostały posegregowane na 14 grup, analogicznie do porządku zaproponowanego w serii pani prof. Jagody Cieszyńskiej Kocham Czytać. Ze wstępu Autorki: ,,Czytanie sylab zbudowanych ze spółgłosek oznaczonych dwuznakami (sz i rz) jest trudnym zadaniem. Nie należy uczyć dziecka nazw poszczególnych liter w dwuznakach! To właśnie dlatego dzieci mają nawyk nazywania poszczególnych liter, a nie głosek. Przyzwyczajenie takie utrudnia czytanie ze zrozumieniem. Dziecko od pierwszej chwili powinno wiedzieć, iż mamy do czynienia z jedną głoską, która ma dwa znaki. Konieczne jest także wprowadzanie sylab z literą oznaczoną jako ż. Dzięki temu minimalizujemy ryzyko popełnienia przez dzieci błędów ortograficznych. Podczas nauki czytania trzeba pamiętać o niezmiennej kolejności etapów: powtarzanie, rozumienie, nazywanie (samodzielne odczytywanie).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N (Kocham Czytać) (1 egz.)
skontrum
Książka
W koszyku
Sylaby 9 / Jagoda Cieszyńska ; ilustracje Łukasz Zabdyr ; redakcja Joanna Cybula. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2021. - IV strony, 20 stron : ilustracje kolorowe ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna / Jagoda Cieszyńska ; 11)
Ze wstępu Autork i: „Czytanie sylab zbudowanych ze spółgłosek, z których jedna jest oznaczona dwuznakiem (Dz) jest nowym wyzwaniem dla dziecka. Nie wolno podawać dziecku nazw liter w dwuznakach! To właśnie dlatego dzieci nabierają przyzwyczajeń nazywania poszczególnych liter w dwuznakach, co bardzo utrudnia czytanie ze zrozumieniem. Ważne jest, żeby od pierwszej chwili przekazać informację, iż mamy do czynienia z jedną głoską, która ma dwa znaki. Nie należy także nazywać liter, mimo że dorośli mają takie właśnie przyzwyczajenia i często mówią: to litera „ce”. Jeśli podaje się dziecku informacje w tej formie, skupia się ono podczas czytania tekstów na obrazie liter, a nie na znaczeniu słów. Dlatego tak ważne jest, by ćwiczyć automatyzm rozpoznawania sylab poprzez etapy: powtarzanie, rozumienie, nazywanie (samodzielne odczytywanie)”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N (Kocham Czytać) (1 egz.)
skontrum
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać : seria logopedyczna / Jagoda Cieszyńska ; 14)
Ze wstępu Autorki: „Prawidłowy zapis głosek zawierających miękkie spółgłoski przysparza pierwszoklasistom wielu problemów. Dzieje się tak dlatego, że uczniom trudno zrozumieć różnice w oznaczeniu zmiękczenia głosek ś, ź, ć, dź, ń za pomocą znaku diakrytycznego „’” (kreseczki nad literą) względnie i. Tak, jak ma to miejsce na przykład w wyrazach ślimak i siano czy ćma i ciastko. Podawanie reguł zapisu nie spełnia swojej funkcji, bowiem dzieci powinny uczyć się czytać na drodze naturalnych połączeń słuchowych i wzrokowych. W Zeszycie 14. zastosowano nieco odmienny schemat niż przy głoskach twardych i zmiękczonych w zeszytach poprzednich. Stosując opozycję – sylaba otwarta: sylaba zamknięta – można pokazać dziecku różnice w zapisie spółgłosek miękkich, przy ich tożsamości audytywnej (percepcji słuchowej). Taki zabieg, oparty na jednoczesnym spostrzeżeniu obu rodzajów zapisu, uruchamia wzrokowe, prawopółkulowe sposoby przetwarzania informacji językowych, ułatwiając zapamiętanie prawidłowych zapisów”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N (Kocham Czytać) (1 egz.)
skontrum
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać : seria logopedyczna / Jagoda Cieszyńska ; 16)
Seria logopedyczna pt. 'Kocham czytać' przeznaczona jest do wczesnej nauki czytania dla dzieci w wieku przedszkolnym, także z wadami wymowy lub z nie zakończonym rozwojem mowy oraz zagrożonych dysleksją. Książeczki pozwalają dzieciom wcześnie rozpocząć naukę czytania, pomagają zwiększać zasób ich słownictwa, szybciej opanować sztukę czytania ze zrozumieniem, a nawet skutecznie uczyć się języków obcych. Rodzice i nauczyciele, korzystając z zeszytów, mogą skutecznie wpływać na rozwój wszystkich funkcji psychicznych dziecka tj. spostrzeganie, myślenie przez analogię, pamięć oraz rozumowanie przyczynowo-skutkowe. Seria jest skuteczna w pracy dziećmi nie słyszącymi, o obniżonych zdolnościach intelektualnych, z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD). Publikacja jest polecana przez Zespół Diagnozy i Terapii przy Ośrodku dla Dzieci Niesłyszących w Krakowie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N (Kocham Czytać) (1 egz.)
skontrum
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać : seria logopedyczna / Jagoda Cieszyńska ; 12)
Wyrazy zawarte w pomocy zostały posegregowane na 14 grup analogicznie do porządku zaproponowanego w serii pani prof. Jagody Cieszyńskiej "Kocham Czytać". W kolejnej książeczce pojawiają się nowe sylaby z ł i ch. Są w niej stałe i znane już dobrze dziecku elementy: biedronki, pszczółki, babki z piasku, Janek i Jagoda itd. Tradycyjnie, pod koniec zeszytu, Autorka proponuje samodzielne czytanie słów i zdań z nowo poznanymi literami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N (Kocham Czytać) (1 egz.)
skontrum
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać / Jagoda Cieszyńska ; 13)
W kolejnej książeczce pojawiają się nowe sylaby z cz i dż. Tradycyjnie już, pod koniec zeszytu, Autorka proponuje samodzielne czytanie słów i zdań z nowo poznanymi literami. Oglądając z dzieckiem obrazki, ma się także doskonałą okazję do przekazywania wiadomości o otaczającym świecie. Można wówczas bez nadmiernego dydaktyzmu mówić o tym co dobre a co złe, dając małemu czytelnikowi podstawy etyki, ucząc go empatii i życzliwości dla ludzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N (Kocham Czytać) (1 egz.)
skontrum
Książka
W koszyku
Sylaby 13 / Jagoda Cieszyńska ; ilustracje Łukasz Zabdyr ; redakcja Joanna Cybula. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2021. - IV strony, 20 stron : ilustracje kolorowe ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna / Jagoda Cieszyńska ; 15)
Teksty i ćwiczenia skierowane są do dzieci młodszych w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz starszych. Ćwiczenia kształcą tak ważną umiejętność jak czytanie ze zrozumieniem krótkich tekstów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N (Kocham Czytać) (1 egz.)
skontrum
Książka
W koszyku
Język i komunikacja : wprowadzenie dla pedagogów / Anna Wileczek. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2020. - 380, [2] strony : ilustracje, mapy ; 24 cm.
Odbiorca
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Książka zawiera podstawy wiedzy o języku polskim oraz najważniejszych cechach współczesnej polszczyzny. Prezentuje podstawowe, najważniejsze kategorie językowe (język i jego specjalizacje, dźwięki mowy, znaczenie w języku, zagadnienia składniowe, jakość, kultura i etyka słowa w dydaktyce, nowoczesne tendencje w komunikacji edukacyjnej, norma językowa, błędy językowe, kryteria poprawności językowej i inne). Umożliwia zdobycie wysokiego poziomu kompetencji lingwistycznej i komunikacyjnej. Kompendium jest istotną i niezbędną lekturą dla studentów pedagogiki oraz osób zdobywających kwalifikacje pedagogiczne w ramach centrów lub ośrodków kształcenia nauczycieli, działających lub powstających obecnie na uczelniach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych - wypożyczenie krótkoterminowe
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
skontrum
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej