Dąbkowska-Kowalik Małgorzata
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(2)
Czytelnia dla dorosłych - wypożyczenie krótkoterminowe
(1)
Wypożyczalnia dla dzieci
(2)
Autor
Bekker Alfred
(1664)
Vandenberg Patricia
(1164)
Doyle Arthur Conan
(638)
Wallace Edgar
(584)
Cartland Barbara
(492)
Dąbkowska-Kowalik Małgorzata
(-)
Shakespeare William
(448)
Dickens Charles
(442)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Verne Jules
(391)
Twain Mark
(361)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(337)
Sienkiewicz Henryk
(300)
London Jack
(299)
Dönges Günter
(286)
Mahr Kurt
(284)
Darlton Clark
(280)
Ewers H.G
(278)
Konopnicka Maria
(278)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Kühnemann Andreas
(258)
Wydawnictwo Albatros Andrzej Kuryłowicz
(252)
Francis H.G
(240)
Montgomery Lucy Maud
(236)
Zarawska Patrycja
(236)
Austen Jane
(233)
Oficyna Wydawnicza Impuls Wojciech Śliwerski
(232)
Vlcek Ernst
(231)
May Karol
(230)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(229)
Chávez José Pérez
(222)
Conrad Joseph
(221)
Ellmer Arndt
(221)
Stevenson Robert Louis
(216)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Wells H. G
(212)
Voltz William
(211)
Kipling Rudyard
(206)
Hałas Jacek "Stranger"
(201)
Howard Robert E
(201)
Bazán Emilia Pardo
(200)
Balzac Honoré de
(196)
Andersen Hans Christian
(195)
Mark William
(195)
Goethe Johann Wolfgang von
(194)
Kraszewski Józef Ignacy
(193)
Fabianowska Małgorzata
(191)
Prus Bolesław
(191)
Słowacki Juliusz
(187)
Hoffmann Horst
(186)
Orzeszkowa Eliza
(186)
Zarawska Patrycja (1970- )
(185)
Alcott Louisa May
(184)
Kneifel Hans
(183)
Brand Max
(178)
Калинина Дарья
(175)
Webb Holly
(173)
Кир Булычев
(171)
Verne Juliusz
(170)
Mickiewicz Adam
(168)
Muza
(166)
Kayser-Darius Nina
(164)
Woolf Virginia
(164)
Wilde Oscar
(163)
McMason Fred
(162)
Александрова Наталья
(161)
King Stephen
(160)
Haensel Hubert
(159)
Rawinis Marian Piotr
(158)
Колычев Владимир
(158)
Praca zbiorowa
(157)
Roberts Nora (1950- )
(157)
Головачёв Василий
(154)
Collins Wilkie
(152)
Marciniakówna Anna
(148)
Scott Walter
(146)
Courths-Mahler Hedwig
(145)
Leblanc Maurice
(143)
Fischer Marie Louise
(141)
Grey Zane
(141)
Zimnicka Iwona (1963- )
(141)
Cooper James Fenimore
(139)
Orwell George
(137)
Suchanek Andreas
(137)
Zola Émile
(137)
Anton Uwe
(136)
Supeł Barbara
(135)
Thurner Michael Marcus
(135)
James Henry
(134)
Simenon Georges
(134)
Galdós Benito Pérez
(133)
Oetker
(133)
Summaries Leader
(133)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Dorośli
(1)
Dzieci
(1)
Młodzież
(1)
Programiści
(1)
Temat
Energetyka jądrowa
(1)
Gry komputerowe
(1)
Języki programowania
(1)
Matematyka
(1)
Programowanie (informatyka)
(1)
Promieniotwórczość
(1)
Python (język programowania)
(1)
Scratch (język programowania)
(1)
Skażenie promieniotwórcze
(1)
Wpływ na zdrowie
(1)
Zatrucie
(1)
Temat: czas
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Podręczniki dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Fizyka i astronomia
(1)
Historia
(1)
Matematyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Krótka podróż w głąb matematyki / David Acheson ; przekład Małgorzata Dąbkowska-Kowalik i Witold Sikorski na zlecenie WITKOM, Witold Sikorski. - Wydanie pierwsze - [Warszawa] : [Wydawnictwo Naukowe PWN SA], [copyright 2019]. - 137 stron : faksymilia, fotografie, ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Książka autorstwa Dawida Achesona jest tajemniczą wycieczką po najważniejszych zagadnieniach matematyki, zarówno klasycznych, jak i współczesnych. Autor matematykę przedstawia jako grę i przygodę niezależnie od tego czy mówi o matematyce elementarnej czy bardziej zaawansowanej. Książka ta przybliża klasyczne zagadnienia matematyczne w sposób zrozumiały, zabawowy, wręcz zaskakujący. Stara się wyjaśnić czym naprawdę zajmuje się matematyka, dzieli się z czytelnikiem jej magią i pięknem. Autor chociaż pobieżnie omawia klasyczne zagadnienia matematyki, to robi to dogłębnie, łącząc je w całość, jednocześnie nie wprowadzając żadnych założeń. Tytuł książki nawiązuje do prostej arytmetycznej sztuczki na liczbach, z którą Autor zetknął się jako 10-letni chłopiec - pozornie różne sumy zawsze dają wynik "1089". W rozdziale pierwszym autor wyjaśnia, że pierwszą matematyczną niespodzianką dla niego była sztuczka 1089, z którą się zetknął jako chłopiec w wieku dziesięciu lat. W czasie podróży, co jakiś czas, autor przedstawia czytelnikowi nowe zagadnienia matematyczne, podając je jako zaskakujące sztuczki liczbowe, geometryczne czy błędy wraz z rysem historycznym, tak aby wyruszyć dalej w podróż, po kolejnych rozdziałach prowadząc czytelnika przez zagadnienia algebry, geometrii, obowiązkowo przez graficzny dowód twierdzenia Pitagorasa, elementy topologii, rachunek algebraiczny, teorię grafów, wskazując na zaskakujące połączenia pomiędzy liczbą ? (pi), e oraz jednostką urojoną i, aby wyjaśnić przy pomocy wyników Keplera i Newtona czym jest rachunek różniczkowy, następnie przejść do teorii chaosu oraz liczb zespolonych, wskazując, że czasami zaskakujące połączenie nie leży w matematyce, ale pomiędzy matematyka a realnym światem. Oprócz wyjaśnień samych zagadnień matematycznych, autor zwraca uwagę na potrzebę dowodzenia twierdzeń, co jest cenną uwagą dla czytelnika. Książka składa się z krótkich 16 rozdziałów opatrzonych osobistą narracją Autora. Każdy rozdział dotyczy konkretnych zagadnień matematyki przedstawionych w pewnym zarysie historycznym, jest on pełen zagadek, niespodziewanych połączeń, bardzo starannie dopracowany, wzbogacony szatą graficzną wykonaną przez światowej sławy ilustratorów. Jest to bardzo interesująca książka o matematyce, napisana przez matematyka, adresowana do osób, które lubią przygody, gry, niespodzianki i zagadki matematyczne. Książka 1089 + All That = A Journey into Mathematics jest inspirującą lekturą, wypełnioną zaraźliwym entuzjazmem. Książka pt. 1089 and All That: A Journey into Mathematics autorstwa Dawida Achesona to klasyczne arcydzieło, które powinno trafić w ręce osób, które nie lubią matematyki, jak i jej pasjonatów. Pasjonatom matematyki daje ona nowe, świeże spojrzenie na zagadnienia z zakresu matematyki omawiane w książce. dr Krystyna Białek (WMIiE UZ)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ScratchJr to bezpłatny język wprowadzający do programowania komputerowego, który działa na urządzeniach iPad oraz na tabletach z systemem Android. ScratchJr powstał na bazie Scratcha, bardzo popularnego języka programowania, używanego przez miliony dzieci na całym świecie, i pozwala jeszcze młodszym dzieciom tworzyć ich własne wesołe animacje, interaktywne opowiadania i dynamiczne gry. Oficjalny podręcznik ScratchJr to znakomity towarzysz tej bezpłatnej aplikacji, który ułatwia kodowanie i zabawę. Dzieci uczą się programować, łącząc bloczki kodu, aby postacie poruszały się, skakały, tańczyły i śpiewały. Każdy rozdział obejmuje kilka zadań, które opierają się na poprzednich zadaniach, tworząc w wyniku ostateczny projekt. Te przydatne zadania pomagają dzieciom rozwijać informatyczny sposób myślenia, rozwiązywać problemy oraz umiejętności projektowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (Programowanie) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Programowanie gier : wzorce / Robert Nystrom ; [przekład Wojciech Fenrich, Małgorzata Dąbkowska-Kowalik, Witold Sikorski]. - Wydanie pierwsze - Warszawa : PWN, 2020. - VIII, 345 strony : ilustracje, wykres ; 25 cm.
Największym wyzwaniem dla wielu programistów jest ukończenie pracy nad grą. Większość projektów nie dobiega końca, gdyż ich autorzy są przytłoczeni złożonością i poziomem skomplikowania kodu. Książka Programowanie gier. Wzorce rozwiązuje ten problem. Opierając się na swoim wieloletnim doświadczeniu, autor zebrał sprawdzone wzorce projektowania gier, aby zoptymalizować proces ich tworzenia. Zostały one zorganizowane jako niezależne przepisy, dzięki czemu czytelnik może wybrać tylko te wzorce, których potrzebuje w swojej pracy. Omówione wzorce mają sprawić, że kod będzie czystszy, łatwiejszy do zrozumienia i szybszy. Książka jest podzielona na trzy duże części. Pierwsza stanowi wprowadzenie i nadaje ogólne ramy całej pracy. Część druga omawia kilka klasycznych i uniwersalnych wzorców programowania. W każdym rozdziale autor wypróbowuje jeden z nich i omawia jego zastosowanie w programowaniu gier. Trzecia, ostatnia część to gwóźdź programu. Przedstawia ona trzynaście wzorców projektowych niezbędnych w procesie programowania gier.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004+006 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych - wypożyczenie krótkoterminowe
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(No Starch Press)
Python niezaprzeczalnie ułatwia naukę programowania. Ale kiedy zrozumiesz już podstawy, co dalej? Może potrzebujesz inspiracji do kolejnego weekendowego projektu? Dzięki Python mniej poważnie odkryjesz najdalsze zakątki galaktyki, dusze poetów, świat finansów, oszustwa szpiegów i więcej - używając modułów takich jak tkinter, matplotlib, cProfile, Pylint, pygame, pillow i python-docx. Śledź i rozwijaj umiejętności rozwiązywania problemów: Pomóż Jamesowi Bondowi złamać zaawansowany technologicznie sejf za pomocą algorytmu wspinaczki na wzgórze Pisz wiersze za pomocą analizy łańcucha Markowa Wyhoduj rasę gigantycznych szczurów za pomocą algorytmów genetycznych Zaplanuj bezpieczną emeryturę dzięki symulacji Monte Carlo Modeluj Drogę Mleczną i oblicz nasze szanse na wykrycie obcych cywilizacji Mapuj Marsa i ucz się mechaniki orbitalnej za pomocą własnej, osobistej sondy kosmicznej I wiele więcej! Niezależnie od tego, czy chcesz zdobyć nowe umiejętności w języku Python, czy po prostu potrzebujesz kreatywnych ćwiczeń programistycznych, w książce znajdziesz niekończącą się edukacyjną i naukową zabawę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004.438 (Programowanie) (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej