Sikorski Witold (informatyk)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Proza
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(2)
Czytelnia dla dorosłych - wypożyczenie krótkoterminowe
(1)
Autor
Bekker Alfred
(1664)
Vandenberg Patricia
(1164)
Doyle Arthur Conan
(638)
Wallace Edgar
(584)
Cartland Barbara
(492)
Sikorski Witold (informatyk)
(-)
Shakespeare William
(448)
Dickens Charles
(442)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Verne Jules
(391)
Twain Mark
(361)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(337)
Sienkiewicz Henryk
(300)
London Jack
(299)
Dönges Günter
(286)
Mahr Kurt
(284)
Darlton Clark
(280)
Ewers H.G
(278)
Konopnicka Maria
(278)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Kühnemann Andreas
(258)
Wydawnictwo Albatros Andrzej Kuryłowicz
(252)
Francis H.G
(240)
Montgomery Lucy Maud
(236)
Zarawska Patrycja
(236)
Austen Jane
(233)
Oficyna Wydawnicza Impuls Wojciech Śliwerski
(232)
Vlcek Ernst
(231)
May Karol
(230)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(229)
Chávez José Pérez
(222)
Conrad Joseph
(221)
Ellmer Arndt
(221)
Stevenson Robert Louis
(216)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Wells H. G
(212)
Voltz William
(211)
Kipling Rudyard
(206)
Hałas Jacek "Stranger"
(201)
Howard Robert E
(201)
Bazán Emilia Pardo
(200)
Balzac Honoré de
(196)
Andersen Hans Christian
(195)
Mark William
(195)
Goethe Johann Wolfgang von
(194)
Kraszewski Józef Ignacy
(193)
Fabianowska Małgorzata
(191)
Prus Bolesław
(191)
Słowacki Juliusz
(187)
Hoffmann Horst
(186)
Orzeszkowa Eliza
(186)
Zarawska Patrycja (1970- )
(185)
Alcott Louisa May
(184)
Kneifel Hans
(183)
Brand Max
(178)
Калинина Дарья
(175)
Webb Holly
(173)
Кир Булычев
(171)
Verne Juliusz
(170)
Mickiewicz Adam
(168)
Muza
(166)
Kayser-Darius Nina
(164)
Woolf Virginia
(164)
Wilde Oscar
(163)
McMason Fred
(162)
Александрова Наталья
(161)
King Stephen
(160)
Haensel Hubert
(159)
Rawinis Marian Piotr
(158)
Колычев Владимир
(158)
Praca zbiorowa
(157)
Roberts Nora (1950- )
(157)
Головачёв Василий
(154)
Collins Wilkie
(152)
Marciniakówna Anna
(148)
Scott Walter
(146)
Courths-Mahler Hedwig
(145)
Leblanc Maurice
(143)
Fischer Marie Louise
(141)
Grey Zane
(141)
Zimnicka Iwona (1963- )
(141)
Cooper James Fenimore
(139)
Orwell George
(137)
Suchanek Andreas
(137)
Zola Émile
(137)
Anton Uwe
(136)
Supeł Barbara
(135)
Thurner Michael Marcus
(135)
James Henry
(134)
Simenon Georges
(134)
Galdós Benito Pérez
(133)
Oetker
(133)
Summaries Leader
(133)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Dorośli
(1)
Młodzież
(1)
Programiści
(1)
Temat
Gry komputerowe
(1)
Informatyka
(1)
Matematyka
(1)
Programowanie (informatyka)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Matematyka
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Krótka podróż w głąb matematyki / David Acheson ; przekład Małgorzata Dąbkowska-Kowalik i Witold Sikorski na zlecenie WITKOM, Witold Sikorski. - Wydanie pierwsze - [Warszawa] : [Wydawnictwo Naukowe PWN SA], [copyright 2019]. - 137 stron : faksymilia, fotografie, ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Książka autorstwa Dawida Achesona jest tajemniczą wycieczką po najważniejszych zagadnieniach matematyki, zarówno klasycznych, jak i współczesnych. Autor matematykę przedstawia jako grę i przygodę niezależnie od tego czy mówi o matematyce elementarnej czy bardziej zaawansowanej. Książka ta przybliża klasyczne zagadnienia matematyczne w sposób zrozumiały, zabawowy, wręcz zaskakujący. Stara się wyjaśnić czym naprawdę zajmuje się matematyka, dzieli się z czytelnikiem jej magią i pięknem. Autor chociaż pobieżnie omawia klasyczne zagadnienia matematyki, to robi to dogłębnie, łącząc je w całość, jednocześnie nie wprowadzając żadnych założeń. Tytuł książki nawiązuje do prostej arytmetycznej sztuczki na liczbach, z którą Autor zetknął się jako 10-letni chłopiec - pozornie różne sumy zawsze dają wynik "1089". W rozdziale pierwszym autor wyjaśnia, że pierwszą matematyczną niespodzianką dla niego była sztuczka 1089, z którą się zetknął jako chłopiec w wieku dziesięciu lat. W czasie podróży, co jakiś czas, autor przedstawia czytelnikowi nowe zagadnienia matematyczne, podając je jako zaskakujące sztuczki liczbowe, geometryczne czy błędy wraz z rysem historycznym, tak aby wyruszyć dalej w podróż, po kolejnych rozdziałach prowadząc czytelnika przez zagadnienia algebry, geometrii, obowiązkowo przez graficzny dowód twierdzenia Pitagorasa, elementy topologii, rachunek algebraiczny, teorię grafów, wskazując na zaskakujące połączenia pomiędzy liczbą ? (pi), e oraz jednostką urojoną i, aby wyjaśnić przy pomocy wyników Keplera i Newtona czym jest rachunek różniczkowy, następnie przejść do teorii chaosu oraz liczb zespolonych, wskazując, że czasami zaskakujące połączenie nie leży w matematyce, ale pomiędzy matematyka a realnym światem. Oprócz wyjaśnień samych zagadnień matematycznych, autor zwraca uwagę na potrzebę dowodzenia twierdzeń, co jest cenną uwagą dla czytelnika. Książka składa się z krótkich 16 rozdziałów opatrzonych osobistą narracją Autora. Każdy rozdział dotyczy konkretnych zagadnień matematyki przedstawionych w pewnym zarysie historycznym, jest on pełen zagadek, niespodziewanych połączeń, bardzo starannie dopracowany, wzbogacony szatą graficzną wykonaną przez światowej sławy ilustratorów. Jest to bardzo interesująca książka o matematyce, napisana przez matematyka, adresowana do osób, które lubią przygody, gry, niespodzianki i zagadki matematyczne. Książka 1089 + All That = A Journey into Mathematics jest inspirującą lekturą, wypełnioną zaraźliwym entuzjazmem. Książka pt. 1089 and All That: A Journey into Mathematics autorstwa Dawida Achesona to klasyczne arcydzieło, które powinno trafić w ręce osób, które nie lubią matematyki, jak i jej pasjonatów. Pasjonatom matematyki daje ona nowe, świeże spojrzenie na zagadnienia z zakresu matematyki omawiane w książce. dr Krystyna Białek (WMIiE UZ)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Programowanie gier : wzorce / Robert Nystrom ; [przekład Wojciech Fenrich, Małgorzata Dąbkowska-Kowalik, Witold Sikorski]. - Wydanie pierwsze - Warszawa : PWN, 2020. - VIII, 345 strony : ilustracje, wykres ; 25 cm.
Największym wyzwaniem dla wielu programistów jest ukończenie pracy nad grą. Większość projektów nie dobiega końca, gdyż ich autorzy są przytłoczeni złożonością i poziomem skomplikowania kodu. Książka Programowanie gier. Wzorce rozwiązuje ten problem. Opierając się na swoim wieloletnim doświadczeniu, autor zebrał sprawdzone wzorce projektowania gier, aby zoptymalizować proces ich tworzenia. Zostały one zorganizowane jako niezależne przepisy, dzięki czemu czytelnik może wybrać tylko te wzorce, których potrzebuje w swojej pracy. Omówione wzorce mają sprawić, że kod będzie czystszy, łatwiejszy do zrozumienia i szybszy. Książka jest podzielona na trzy duże części. Pierwsza stanowi wprowadzenie i nadaje ogólne ramy całej pracy. Część druga omawia kilka klasycznych i uniwersalnych wzorców programowania. W każdym rozdziale autor wypróbowuje jeden z nich i omawia jego zastosowanie w programowaniu gier. Trzecia, ostatnia część to gwóźdź programu. Przedstawia ona trzynaście wzorców projektowych niezbędnych w procesie programowania gier.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004+006 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych - wypożyczenie krótkoterminowe
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 [Magazyn] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej