Adolescencja
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Czytelnia dla dorosłych - wypożyczenie krótkoterminowe
(3)
Autor
Czerwińska Kornelia
(1)
Guziuk-Tkacz Marta
(1)
Kucharczyk Izabella
(1)
Pacyniak Patrycja
(1)
Sawicka- Chrapkowicz Anna
(1)
Siegień-Matyjewicz Alicja
(1)
Taylor Chris (1973- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Dorośli
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(2766)
Przyjaźń
(2419)
Miłość
(2348)
Rodzina
(2144)
Tajemnica
(2069)
Adolescencja
(-)
Relacje międzyludzkie
(1465)
Śledztwo i dochodzenie
(1400)
Nastolatki
(1168)
Zabójstwo
(1070)
Magia
(937)
Uczucia
(902)
Rodzeństwo
(861)
Zwierzęta
(861)
Wybory życiowe
(852)
Dziewczęta
(758)
Małżeństwo
(691)
Dzieci
(651)
Sekrety rodzinne
(636)
Uczniowie
(602)
Trudne sytuacje życiowe
(600)
Relacja romantyczna
(586)
Literatura dziecięca polska
(579)
Policjanci
(571)
Życie codzienne
(557)
II wojna światowa (1939-1945)
(554)
Boże Narodzenie
(510)
Osoby zaginione
(489)
Polska
(479)
Podróże
(456)
Przestępczość zorganizowana
(427)
Psy
(419)
Ludzie a zwierzęta
(404)
Niebezpieczeństwo
(403)
Zakochanie
(397)
Zemsta
(395)
Pop
(393)
Uprowadzenie
(390)
Matki i córki
(372)
Koty
(370)
Poszukiwania zaginionych
(362)
Władcy
(356)
Humor
(354)
Chłopcy
(348)
Arystokracja
(343)
Wakacje
(336)
Marzenia
(334)
Żydzi
(334)
Dziadkowie i wnuki
(332)
Prywatni detektywi
(326)
Mężczyzna
(316)
Opowiadanie dziecięce polskie
(316)
Superbohaterowie
(315)
Dziecko
(306)
Ojcowie i córki
(306)
Spisek
(304)
Dziennikarze
(303)
Literatura polska
(302)
Wydawnictwa popularne
(299)
Ludzie bogaci
(297)
Polityka
(297)
Wychowanie w rodzinie
(294)
Zdrada
(291)
Śmierć
(285)
Czarownice i czarownicy
(284)
Wojna
(283)
Samotność
(280)
Opowiadanie dziecięce polskie – 21 w.
(279)
Walka dobra ze złem
(277)
Poezja polska
(271)
Historia
(264)
Kłamstwo
(258)
Wsie
(258)
1901-2000
(253)
Seryjni zabójcy
(252)
Stworzenia fantastyczne
(250)
Władza
(248)
Wydawnictwa dla dzieci
(243)
Krainy i światy fikcyjne
(240)
Szczęście
(240)
Studenci
(237)
Biografie
(236)
Szkoły
(234)
Język polski
(233)
Młodzież
(231)
Opowiadania i nowele
(229)
Pomaganie
(228)
Pisarze
(227)
Walka
(226)
Las
(223)
Literatura dziecięca
(219)
Poezja dziecięca polska
(210)
Kradzież
(207)
Książki dla małych dzieci
(205)
Duchy
(201)
Opieka nad zwierzętami
(197)
Przemoc
(197)
Strach
(196)
Wychowanie
(195)
Trauma
(193)
Dojrzewanie
(192)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Adaptacja Autyzm Dysleksja i dysgrafia Choroba Downa Empatia Jąkanie Konflikt Lęk Nieśmiałość Stres Temperament Wyobraźnia Motywacja Mowa Myślenie Pamięć Bulimia Anoreksja Asertywność Zaburzenia Sieroctwo społeczne Schizofazja Mutyzm Samoakceptacja Asymilacja Dysglosja Dojrzałość szkolna Przywództwo Samoocena Regresja Autoagresja Bierność społeczna Adaptacja społeczna Dyskalkulia Dysortografia Adaptacja kulturowa Zespół Aspergera Agresja Adaptacja międzykulturowa ADD ADHD Adolescencja Afazja Afekt Afonia Agitacja Agorafobia Agrafia Agresor Akomodacja Akomodacja kulturowa Akulturacja Alalia Aleksja Alkoholowy Zespół Płodowy Ambiwalencja Ambiwalencja kulturowa Amuzja Anartria Antyspołeczne zaburzenie osobowości Aprozodia Aspołeczność Asymilacja identyfikacyjna Asymilacja kulturowa Asymilacja strukturalna Autorytarna osobowość Autyzm kulturowy Natywizm Bierność Chwiejność uczuciowa Decentracja poznawcza Deficyty rozwojowe Dysfonia Dyskalkulia graficzna Dyslalia Dysmorfobia Dysprozodia Elizja Epenteza Eurosieroctwo FAS Fiksacja Fobia Fobia społeczna FTS Funkcje wykonawcze Hiperprozodia Hipertymia Hipoprozodia Hipotymia Homilopatia agresorem Inteligencja Izolacja emocjonalna Izolacja kulturowa Izolacja społeczna Katatymia Kompleks Kompleks kulturowy Ksenofobia Lateralizacja Lepkość uczuciowa Lękowe zaburzenia separacyjne Mania Maltretowanie Mechanizmy obronne osobowości Metateza Motoryka Rodzaje myślenia Nastrój Negatywizm Nietrzymanie uczuć Norma Ofiara przemocy Oligofazja Osoba uzależniona Osoba współuzależniona Osobowość anankastyczna Osobowość autorytarna Osobowość borderline Osobowość chwiejna emocjonalnie Osobowość dyssocjalna Osobowość histrioniczna Osobowość narcystyczna Osobowość paranoiczna Osobowość psychopatyczna Osobowość sadystyczna Osobowość schizoidalna Osobowość socjopatyczna Osobowość unikająca Osobowość zależna Osobowość z pogranicza Rodzaje pamięci Paralalia Paratymia Pas Patologia Perseweracja Płodowy Zespół Alkoholowy Płodowy Zespół Ponikotynowy Pomiar zdrowia Potrzeby rodzaje Projekcja Sres pourazowy Reakcja upozorowana Remisja Retrogresja Roszczeniowość Ryzyko dysleksji Sadyzm Samoodtrącenie Sieroctwo emigracyjne Słuch fonemowy Socjopata Spłycenie uczuciowe Syndrom Syndrom braku matki Syndrom braku ojca Syndrom dziecka bitego Syndrom dziecka niechcianego Syndrom dziecka potrząsanego Syndrom gardnera Szok emocjonalny Tiki nerwowe Uwaga Wiktymizacja Wyuczona bezradność Zachowania opozycyjno-buntowe Zahamowanie psychoruchowe Zaleganie uczuć Zdolności adaptacyjne Zdrowie Zespół alienacji rodzicielskiej Zespół oddzielenia od drugoplanowego rodzica Zespół dziecka maltretowanego Zubożenie uczuciowe Zobojętnienie uczuciowe Zespół uogólnionego lęku Zespół Retta
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych - wypożyczenie krótkoterminowe
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
skontrum
Książka
W koszyku
Niepełnosprawność wzroku w istotny sposób wpływa na realizację zadań życiowych na każdym etapie rozwoju człowieka – od czesnego dzieciństwa do późnej dorosłości. Liczne obszary funkcjonowania osób niewidomych i słabowidzących wciąż nie zostały należycie rozpoznane i opisane. Tymczasem wyjaśnienie specyfiki funkcjonowania dzieci, młodzieży i dorosłych osób z niepełnosprawnością umożliwia trafne rozpoznawanie ich potrzeb edukacyjno-rozwojowych, pozwala prawidłowo zorganizować proces edukacji oraz właściwie realizować oddziaływania wspierające. „Tyflopsychologia” to publikacja, w której dokonano analizy związków między niepełnosprawnością wzroku a poziomem, sposobem i czasem realizacji zadań rozwojowych w biegu życia, a także omówiono sytuację psychologiczną osoby tracącej wzrok w sposób stopniowy i nagły. Podstawą opracowania są wyniki najnowszych badań naukowych dotyczących poszczególnych aspektów funkcjonowania osób niewidomych i słabowidzących. Informacje zawarte w książce mają dużą użyteczność praktyczną – mogą zostać wykorzystane w planowaniu i realizacji oddziaływań wspierających przeznaczonych dla osób niewidomych i słabowidzących w różnym wieku. Publikacja kierowana jest do pedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i innych specjalistów pracujących w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju zajmujących się diagnozą, edukacją i rehabilitacją osób z niepełnosprawnością wzroku. Pozycja ta może również być przydatna dla rodziców i innych członków rodzin, do których należą osoby z wrodzoną lub nabytą niepełnosprawnością wzroku. "Podręcznik został zredagowany zgodnie z Międzynarodową Klasyfikacją Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF) przyjętą przez WHO w 2001 roku. Jest to nowoczesne podejście, w którym kładzie się główny nacisk na aktywa osoby, a nie przede wszystkim deficyty. Osoba posiada wiele zasobów i możliwości mimo uszkodzonego wzroku. Mam nadzieję, że w pedagogice specjalnej ten paradygmat będzie silniej akcentowany, także w stosunku do innych niepełnosprawności." Z recenzji prof. dr hab. Romana Ossowskiego, prof. zw. UKW
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych - wypożyczenie krótkoterminowe
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
skontrum
Książka
W koszyku
Forma i typ
Odbiorca
Przynależność kulturowa
Temat
Model zdrowienia Przywiązanie Trauma Mentalizowanie Opieka Interwencje Pobudzenie emocjonalne Adolescencja Artyterapia Bezpieczna baza Bezpieczne schronienie Błąd potwierdzenia Błąd poznawczy CAEf Centralny szlak Ciało migdałkowate Cykl pobudzenia Dostrojenie Dotyk Dylemat zbliżania się Dysocjacja EMDR Empatia Figura przywiązania Filtrowanie Hipokamp Historia życia Integracji etap zdrowienia Intersubiektywność Interwencja fizyczna Ja (psychologia) Kontenerowanie Metapoznanie Model MPT Mózg Neurony lustrzane Niewiedzy postawa Obcej sytuacji procedura Obserwacja Odwrażliwianie Odwrócenie ról Opieka oparta na wiedzy o przywiązaniu i traumie Ostra reakcja na stres Ostre zaburzenie stresowe Pamięć Pobudzenie Pomieszczanie Powtórne rodzicielstwo Praktyka oparta na dowodach naukowych Przebłyski retrospektywne Przeciwprzeniesienie Przejscia etap zdrowienia Przeniesienie Przynależność Przywiązania styl Psychoedukacja Reaktywne zaburzenie przywiązania Regulacja emocjonalna Relacja terapeutyczna Samotność emocjonalna Spójność emocjonalna Stabilizacji etap zdrowienia Strefa najbliższego rozwoju Tendencyjność Teoria umysłu Terapia oparta na mentalizowaniu Terapia otoczeniem Terapia poznawczo-behawioralna Terapia przez zabawę Troska Zabawa Zabawa potraumatyczna Zabawa w udawanie Zaburzenie osobowości borderline Zaburzenie przywiązania Zaburzenie stresowe pourazowe Zdrowia psychicznego wskaźniki empiryczne Zdrowienia model Zdrowienie Zespół wokół dziecka Zespół wokół opiekuna Dzieci i młodzież Młodzież Styl przywiązania
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Dzieci, które doświadczyły przemocy fizycznej lub psychicznej, doznały bolesnego odrzucenia czy wielokrotnie zmieniały środowisko opiekuńcze, często wymagają specjalistycznego wsparcia. Wczesna trauma może mieć druzgocący wpływ na rozwój przywiązania, przyczyniając się do powstania jego pozabezpieczanego, zdezorganizowanego stylu. Nie da się odwrócić trudnych zdarzeń, ale można sprawić, by pozostawione przez nie blizny były mniej bolesne i miały mniejszy wpływ na dorosłe życie. W tym praktycznym poradniku autor wyjaśnia, jak sprawować opiekę nad dziećmi i młodzieżą ze zdezorganizowanym stylem przywiązania, zmagającymi się w związku z tym z trudnościami społecznymi, emocjonalnymi i behawioralnymi. Przedstawiony model pracy łączy założenia teorii przywiązania, wiedzę o traumie i podejście mentalizowania z najnowszymi wynikami badań z dziedziny neuronauki. Koncentrując się na znaczeniu więzi interpersonalnych, książka wyposaża czytelnika w umiejętności pozwalające sprawować skuteczną, trwałą i – co najważniejsze – empatyczną opiekę nad najbardziej podatnymi na zranienie, skrzywdzonymi dziećmi. Rozwija praktyczne kompetencje niezbędne do stworzenia opiekuńczego, bezpiecznego środowiska wspierającego zarówno dzieci, jak i ich opiekunów. Książka stanowi cenne źródło praktycznych informacji dla osób sprawujących opiekę nad dziećmi, które doświadczyły traumy, przemocy czy zaniedbania – w tym dla opiekunów zastępczych, rodziców adopcyjnych, pracowników ośrodków opiekuńczo-wychowawczych, pedagogów, psychologów i terapeutów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych - wypożyczenie krótkoterminowe
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
skontrum
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej